
Just ja, fick en fråga om 3, hur jag fick jobbet och vad jag gör där.
Så nu när jag har tid att sitta ner och svara på din fråga Josefine;
Jag började jobba på operatören 3 den tredje maj i år (2010). Mitt CV låg redan i deras databas och sedan sökte jag faktiskt först som säljare till ett nytt projekt de skulle starta upp då. Jag fick som tur var inte det jobbet då det krävdes några års erfarenhet av att sälja och detta var mitt första jobb ever. (jag skulle inte vilja vara en säljare såhär i efterhand...) Men min rekryterare erbjöd mig ett jobb på kundservice istället. (Sen att min låtsaspappi är BFF med VD:n gör inte saken sämre om man bara lyckas klämma in det lite då och då i intervjun) Det roliga var att min låtsaspappa skulle försöka få in mig där men jag ville försöka själv först. Och se så bra det gick. Det jag gör är alltså att hjälpa 3's kunder med allt och inget. Och jag är riktigt nöjd med det jobbet. Och då menar jag inte att det är det jag vill göra i livet utan att det är en riktigt bra erfarenhet att ha på CV:et. Stressen, så många upprörda kunder, så mycket tålamod som krävs till att hjälpa och lugna kunder över telefonen kommer jag alltid vara tacksam för att jag fått. Sen att jag nu sökt till andra tjänster inom företaget är bara ett plus, men kundservice på ett sådant stort företag som driver en sådan viktig och aktuell fråga som mobiltelefoni är grymt. Grymt kul och det ger en massa erfarenhet och kunskap. Jag kan så mycket om teknik och lagar och regler nu och det glädjer mig. Så ett tips; Är McDonalds inget för er, ta Kundservice istället. Så värt på CV:et och det gäller att ligga 5 steg före jämnt. Lönen är jättebra, och det finns möjligheter till att tjäna stora pengar då vi förutom en hög fastlön får OB och provision.
Så sök sök sök, ni kommer inte att ångra er. Och även om jag inte sitter kvar på våning 6 när ni börjar så säg hej ändå ;)
Så nu när jag har tid att sitta ner och svara på din fråga Josefine;
Jag började jobba på operatören 3 den tredje maj i år (2010). Mitt CV låg redan i deras databas och sedan sökte jag faktiskt först som säljare till ett nytt projekt de skulle starta upp då. Jag fick som tur var inte det jobbet då det krävdes några års erfarenhet av att sälja och detta var mitt första jobb ever. (jag skulle inte vilja vara en säljare såhär i efterhand...) Men min rekryterare erbjöd mig ett jobb på kundservice istället. (Sen att min låtsaspappi är BFF med VD:n gör inte saken sämre om man bara lyckas klämma in det lite då och då i intervjun) Det roliga var att min låtsaspappa skulle försöka få in mig där men jag ville försöka själv först. Och se så bra det gick. Det jag gör är alltså att hjälpa 3's kunder med allt och inget. Och jag är riktigt nöjd med det jobbet. Och då menar jag inte att det är det jag vill göra i livet utan att det är en riktigt bra erfarenhet att ha på CV:et. Stressen, så många upprörda kunder, så mycket tålamod som krävs till att hjälpa och lugna kunder över telefonen kommer jag alltid vara tacksam för att jag fått. Sen att jag nu sökt till andra tjänster inom företaget är bara ett plus, men kundservice på ett sådant stort företag som driver en sådan viktig och aktuell fråga som mobiltelefoni är grymt. Grymt kul och det ger en massa erfarenhet och kunskap. Jag kan så mycket om teknik och lagar och regler nu och det glädjer mig. Så ett tips; Är McDonalds inget för er, ta Kundservice istället. Så värt på CV:et och det gäller att ligga 5 steg före jämnt. Lönen är jättebra, och det finns möjligheter till att tjäna stora pengar då vi förutom en hög fastlön får OB och provision.
Så sök sök sök, ni kommer inte att ångra er. Och även om jag inte sitter kvar på våning 6 när ni börjar så säg hej ändå ;)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar